Általános Szerződési Feltételek
1. Általános rendelkezések
Az alábbi feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit, amelyek az Eladó : etila s. r. o., személyi szám: 54 315 701, Priemyselná čtvrt' 10, Sabinov 083 01, bejegyezve a Prešovi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, részleg: sro, betétszám: 43352/P (a továbbiakban: Eladó) és a Vevő között létrejött adásvételi szerződésből erednek. A jelen szerződés tárgya az Eladó e-kereskedelmi weboldalán történő áruvásárlás és -értékesítés.
Az eladó elérhetőségei:
etila s. r. o., AZONOSÍTÓ: 54 315 701, Priemyselná štvrť 10, Sabinov 083 01, Slovensko
ÁFA SZÁM: SK2121628729
Művelet: Priemyselná štvrť 10, Sabinov 083 01
Telefon: +421 944 933 466
Email: szia@etila.hu
Felügyeleti hatóság:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1 , Slovensko
Odbor výkonu dozoru
pr@soi.sk
tel. č. +421517721597
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Ezek az adásvételi feltételek és követelések az adásvételi szerződés megkötésének napján hatályos formában az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha írásbeli adásvételi szerződést kötnek, amelyben a jelen feltételektől eltérő feltételeket állapítanak meg, az adásvételi szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek a jelen feltételekkel szemben. Az újonnan elfogadott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályi rendelkezésekkel (a visszaszállítási határidő, a jótállási idő lerövidítése stb.).
1.2. A jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek alkalmazásában kiegészítő szerződésnek minősül az olyan szerződés, amelyben a Vevő olyan árut szerez be vagy olyan szolgáltatást kap, amely a vonatkozó adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódik, feltéve, hogy az árut vagy a szolgáltatást az Eladó vagy egy harmadik fél a közöttük létrejött megállapodás alapján nyújtja.
1.3. Az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon az áruk megjelenített vételára tartalmazza a hozzáadottérték-adót a vonatkozó szlovák törvények által meghatározott összegben. Nem tartalmazza az áru szállításának árát vagy egyéb választható szolgáltatások árát. Minden leárazás és egyéb akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az adott árura vonatkozóan másképp van feltüntetve.
1.4. Az Eladónak jogában áll az áru eladási árát bármikor módosítani, amit az e-kereskedelmi weboldalon, az Eladó telephelyén jelez. Az ilyen módosítás nem vonatkozik az ármódosítás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árut még nem szállították le.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1. Az adásvételi szerződés megkötésére a vevő által az eladónak az eladó honlapján keresztül kitöltött és elküldött űrlap formájában elküldött ajánlat alapján kerül sor, amelyhez a vevő az ajánlatot a megkötés céljából elküldte. A szerződés tárgya a vevő által meghatározott áru tulajdonjogának ellenérték fejében történő átruházása a jelen megrendelésben (a továbbiakban: megrendelés) meghatározott vételárért és feltételekkel.
2.2. A megrendelés leadását követően az Eladó elektronikus rendszerében a megrendelés beérkezését megerősítő, automatikusan generált üzenet érkezik az e-mail címre (a továbbiakban: „megrendelés kézbesítési visszaigazolás”). Szükség esetén a Vevő e-mail címére a Vevő megrendelésével kapcsolatos további információk küldhetők.
2.3. A megrendelés átvételének visszaigazolása tájékoztatást tartalmaz arról, hogy az Eladó megkapta a megrendelést, és egyben az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadását is jelenti (a továbbiakban: „a megrendelés elfogadása”).
2.4. A megrendelés elfogadása információkat tartalmaz azon áruk megnevezéséről és specifikációjáról, amelyek eladása az adásvételi szerződés tárgyát képezi, információkat az áruk és/vagy egyéb szolgáltatások áráról, információkat az áruk várható szállítási idejéről, az áruk szállítási helyének nevét és adatait, valamint információkat az áruknak a vevő számára a megállapodás szerinti szállítási helyre történő szállításának feltételeiről, áráról és időpontjáról, valamint az eladóra vonatkozó információkat, mint például a cégnév, székhely, nyilvántartási szám és hasonlók. Az értesítés egyéb szükséges adatokat is tartalmazhat.
2.5. Az adásvételi szerződés megkötésére a megrendelés elektronikus vagy írásbeli elfogadásának kézhezvételekor kerül sor.
2.6. Az Eladó a megrendelés elküldése előtt világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta a Vevőt a követelésekre, a fizetésre, a kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekre vonatkozó szerződéskötés előtti információkról:
- az áru fő jellemzőit vagy a szolgáltatás jellegét az alkalmazott kommunikációs eszköznek és az árunak vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben közlik az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán,
- az Eladó cégneve és székhelye az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációk 1. cikkében, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- az Eladó telefonszáma és a Vevőnek az Eladóval való kapcsolattartása szempontjából lényeges egyéb adatai, különösen az Eladó e-mail címe és faxszáma, amennyiben az Eladó ezeket az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán és a jelen Eladási és Reklamációs Feltételek 1. cikkében közölte, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- az Eladó címét, amelyen a Vevő az árukra vagy szolgáltatásokra vonatkozó reklamációt, panaszt vagy egyéb panaszt nyújthat be, a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. cikke tartalmazza, amely az Eladó e-kereskedelmi oldalának megfelelő aloldalán található,
- az áru vagy szolgáltatás teljes ára, beleértve a hozzáadottérték-adót és minden egyéb adót, vagy, ha az árat az áru vagy szolgáltatás jellege miatt ésszerűen nem lehet előre meghatározni, az ár kiszámításának módja, valamint a szállítási, szállítási, postaköltség és egyéb költségek és díjak, vagy, ha ezeket a költségeket és díjakat nem lehet előre meghatározni, az a tény, hogy a Vevő köteles lesz azokat megfizetni, az Eladó e-kereskedelmi oldalának megfelelő katalógusoldalán tájékoztatva,
- a fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről, arról az időszakról, amelyen belül az Eladó vállalja az áru leszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását, a Vevő reklamációinak, panaszainak és panaszainak kérelmezésére és kezelésére vonatkozó eljárásokról szóló információkról, amelyekről a jelen általános szerződési feltételek vonatkozó cikkeiben tájékozódhat, és amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállási jogáról, az elállási jog gyakorlásának feltételeiről, határidejéről és eljárásáról szóló, a jelen általános szerződési feltételek 10. cikkében szereplő információk, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, a 10. cikkben és a jelen általános szerződési feltételek mellékletében található elállási formanyomtatvány biztosítása; az Eladó magát az elállási formanyomtatványt is biztosította a jelen általános szerződési feltételek mellékletében, amely az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található.
- tájékoztatás arról, hogy ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, akkor a 102/2014. sz. törvény 10. § (3) bekezdése alapján viseli az áru eladónak történő visszaküldésével kapcsolatos költségeket. a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (a továbbiakban: a távollevők között történő értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelmi törvény), valamint ha eláll az adásvételi szerződéstől, akkor az Eladó webáruházának vonatkozó aloldalán található, a jelen általános szerződési feltételek 10. cikkében tájékoztatott, a természetéből adódóan postai úton nem visszaküldhető áru visszaküldésének költségeit is viseli,
- a Vevőnek a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. §-ának (5) bekezdése alapján a ténylegesen nyújtott teljesítés ellenértékének az Eladó részére történő megfizetésére vonatkozó kötelezettsége, ha a Vevő eláll a szolgáltatási szerződéstől, miután az Eladónak a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 4. §-ának (6) bekezdése szerinti kifejezett hozzájárulását adta, amelyről a jelen ÁSZF 10. cikkében és az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található Panaszok és Reklamációk című dokumentumban tájékoztatjuk,
- azokról a körülményekről, amelyek fennállása esetén a vevő elveszíti a szerződéstől való elállási jogát, amelyről a jelen általános szerződési feltételek 10. cikke tájékoztat, és amely az eladó e-kereskedelmi oldalának megfelelő aloldalán található,
- a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. szakasza szerinti, az eladónak az áruk vagy szolgáltatások hibáiért való felelősségére vonatkozó, a jelen általános szerződési feltételek 8. cikkében közölt utasításról, amely az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található,
- a gyártó vagy az eladó által a Polgári Törvénykönyv 502. §-ában foglaltaknál szigorúbb elvek szerint nyújtott jótállás meglétéről és részleteiről, amennyiben azt a gyártó vagy az eladó nyújtja, valamint az eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételek 9. cikkében, az eladó webáruházának megfelelő aloldalán található információk a vevőnek az áru eladását vagy a szolgáltatás nyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatások meglétéről és feltételeiről, amennyiben ilyen segítséget nyújtanak,
- a vonatkozó magatartási kódexek létezéséről, amelyek mellett az Eladó elkötelezte magát, valamint arról, hogy a Vevő hogyan ismerheti meg azokat, illetve hogyan szerezheti be a szövegüket az Eladó e-kereskedelmének megfelelő katalógusoldalán,
- a szerződés időtartama, ha határozott időre kötött szerződésről van szó; ha határozatlan időre kötött szerződésről van szó, vagy olyan szerződésről, amelynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik, a szerződés megszűnésének feltételeiről az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezett jelen értékesítési és reklamációs feltételekben is tájékoztatást ad,
- a Vevőnek az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek minimális időtartamáról, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ró a Vevőre, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezett jelen értékesítési és követelési feltételekben ad tájékoztatást,
- a Vevő előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására vonatkozó kötelezettsége az Eladó kérésére, valamint az annak nyújtására vonatkozó feltételek, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ír elő a Vevő számára, amelyről az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található jelen Eladási és Reklamációs Feltételekben ad tájékoztatást,
- az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, valamint az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, az elektronikus tartalom biztonságát szolgáló, adott esetben alkalmazandó technikai védelmi intézkedésekkel kapcsolatos funkciókat,
- az Elektronikus tartalom kompatibilitása a hardverrel és szoftverrel, amelyről az Eladó tud, vagy ésszerűen elvárható, hogy tudjon, adott esetben az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- a jogvita bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési rendszer útján történő rendezésének lehetősége és feltételei, amennyiben az Eladó vállalta e rendszer használatát, amelyről az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges teendőkről azáltal, hogy ezeket a szükséges teendőket leírja a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
- hogy az adásvételi szerződés elektronikus formában kerül tárolásra az Eladónál, és a Vevő számára elérhető, miután a Vevő írásban kérte azt az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, tájékoztatjuk arról, hogy a szerződéskötés nyelve a szlovák.
2.7. Ha az Eladó nem teljesítette a jelen Általános Szerződési Feltételek 2.6. pontjának e) alpontja szerinti tájékoztatási kötelezettségét, a Vevő nem köteles megfizetni ezeket a további költségeket vagy díjakat.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az Eladó köteles:
- a) a megrendelés elfogadás formájában történő visszaigazolása esetén az Eladó köteles az árut a megállapodás szerinti mennyiségben, időben és minőségben a Vevőnek leszállítani, valamint azt a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon csomagolni és szállításáról gondoskodni,
- b) annak biztosítása, hogy a szállított áruk megfeleljenek a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak,
- c) tartós adathordozón, például e-mailben visszaigazolást küldeni az adásvételi szerződés megkötéséről. A visszaigazolást késedelem nélkül kell elküldeni, és annak tartalmaznia kell a 2.6. pontban meghatározott összes információt, beleértve az elállási formanyomtatványt is.
- d) átadja a vevőnek elektronikus vagy írásos formában a megvásárolt áru átvételéhez és használatához szükséges valamennyi dokumentumot, valamint a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai által előírt egyéb dokumentumokat, mint például a szlovák nyelvű használati utasítást, szállítólevelet, jótállási jegyet és adóigazolást.
3.2. Az Eladónak joga van ahhoz, hogy a Vevő a leszállított áruk vételárát megfelelően és időben kifizesse.
3.3. Abban az esetben, ha az áru nem áll rendelkezésre vagy a készlet elfogyott, az Eladó nem tudja az árut a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapított, a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a megállapított vételáron leszállítani, az Eladó kötelessége, hogy a Vevőnek alternatív teljesítést ajánljon fel, vagy alternatívaként a Vevő számára az adásvételi szerződéstől való elállás lehetőségét (a megrendeléstől való elállás). Az adásvételi szerződéstől való elállás vagy a megrendelés törlése a vevőnek küldött e-mailben lehetséges. A vételár vagy annak egy részének Vevő általi kifizetése esetén az Eladó köteles az összes kifizetést és így a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét, beleértve a szállítási, kézbesítési és postaköltséget, valamint az egyéb költségeket és díjakat is, az adásvételi szerződéstől való elállásról vagy a megrendelés törléséről szóló e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevőnek az általa megadott számlára visszautalni, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Amennyiben a Vevő nem fogadja el az Eladó által felajánlott helyettesítő teljesítést és nem áll el az adásvételi szerződéstől, az Eladó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni. Amennyiben a Vevő a vételárat vagy annak egy részét megfizeti, az Eladó köteles a már megfizetett vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló elismervény Vevő részére történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszafizetni.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1. Az eladó értesítette a vevőt a vételár megfizetésére vonatkozó kötelezettségéről. Ez a kötelezettség a megrendelés részét képezi.
4.2. Vevői jogok: A Vevőnek joga van az áruknak a felek által megállapított mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen történő leszállítására.
4.3. A Vevő kötelezettségei:
- a megállapodás szerinti vételárat, beleértve a megrendelt áru szállítási költségét is, a megállapított határidőn belül megfizeti az Eladónak,
- átveszi a megrendelt és leszállított árukat
- v dodacom liste potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1. Az e-kereskedelmi weboldalon minden egyes termék esetében feltüntetésre kerül az áruk szokásos elérhetősége, valamint a feladás időpontja.
5.2. Az eladó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a vevőnek átadni, kivéve, ha az adásvételi szerződésben másként nem állapodtak meg. Ha az eladó nem teljesíti ezt a kötelezettségét, a vevő felszólíthatja az eladót, hogy a vevő által meghatározott ésszerű póthatáridőn belül szállítsa le a dolgot. Ha a terméket még ezen ésszerű határidőn belül sem szállítják le, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.
5.3. Az Eladó jogosult az adásvételi szerződésben megállapított szállítási határidő lejárta előtt is felszólítani a Vevőt az áru átvételére.
5.4. A Vevő kötelessége, hogy az árut az adásvételi szerződés szerinti, vagy egyébként az áru átadása előtti időpontban a megállapodás szerinti helyen (a továbbiakban: „hely”) vegye át. A Vevő köteles az Árut az Eladó vagy az Áru szállítására jogosult megbízottja és a Vevő által az adásvételi szerződésben vagy egyébként az Áru szállítása előtti időpontban (a továbbiakban: „időbeli hatály”) megállapított időpontban átvenni.
5.5. Ha az eladó az árut a megadott helyen és határidőn belül átadja a vevőnek, a vevő kötelessége az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut a vevő által meghatalmazott személy vegye át. A vevő köteles a vételár megfizetéséről, az áru átadásáról és átvételéről jegyzőkönyvet aláírni. Az áru átvételére jogosult harmadik személy kötelessége, hogy az Eladó rendelkezésére bocsássa a megrendelés átvételének másolatát. Az áru Vevő részére történő átadásával az áru átadottnak tekintendő. Az áru Vevő részére történő átadása az áru helyben történő átadását, az áru Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy általi átvételét, valamint a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy által a vételár kifizetéséről szóló jegyzőkönyv aláírását, valamint az áru átadását és átvételét jelenti.
5.6. Abban az esetben, ha az áru átadását meg kell ismételni, mert a Vevő nem tartózkodik a helyszínen és a megadott határidőn belül, vagy ha a Vevő a határidő lejártát követő 7 napon belül nem veszi át az árut, az adásvételi szerződéstől való előzetes írásbeli elállás nélkül, az Eladó jogosult az áru sikertelen átadásának megkísérlése miatt az átadás helyére történő tényleges kárköltség összegének megfelelő kártérítést követelni.
5.7. A vevő felelőssége, hogy az átvett szállítmányt, az áru csomagolását és az árut közvetlenül a kézbesítés után az eladó képviselőjének, például a futárnak a jelenlétében ellenőrizze. Ha az áruban hibát észlelnek, az eladó képviselőjének kötelessége lehetővé tenni a vevő számára, hogy az áru hibájának jellegéről és mértékéről jegyzőkönyvet készítsen, amelynek pontosságát az eladó képviselőjének meg kell erősítenie. Az így készített és az Eladónak átadott jegyzőkönyvvel a Vevő megtagadhatja a leszállított hibás áru átvételét, vagy megerősítheti a hibás áru leszállítását, és ezt követően a jelen értékesítési és reklamációs feltételek 8. cikke szerint az Eladótól vagy az Eladó által kijelölt személytől az áru hibáját reklamálhatja. Ha a Vevő megtagadja a hibás áru átvételét, az áru Eladóhoz való visszaküldésével kapcsolatban ésszerűen felmerülő összes költséget az Eladó viseli.
5.8. Amennyiben az Eladó nem szállítja le az árut, a Vevő jogosult a jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott határidőn belül elállni az adásvételi szerződéstől, és az Eladó köteles az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni a Vevőnek a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét. Az összeget a Vevő által megjelölt bankszámlára kell átutalni.
6. Vételár
6.1. A Vevő és az Eladó között létrejött adásvételi szerződésben megállapított Áruk vételárát a Megrendelés elfogadásában határozzák meg („Vételár”). Abban az esetben, ha a Megrendelés Elfogadásában szereplő vételár magasabb, mint az azonos áruknak az e-kereskedelmi ajánlatban a Vevő megrendelésének leadásakor szereplő ára, az Eladó elektronikus üzenetet küld a Vevőnek, amelyben tájékoztatja a Vevőt az eltérő összegű új vételár felajánlásáról, amely az Eladó új adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatának minősül, amelyet a Vevőnek kifejezetten meg kell erősítenie e-mailben vagy írásban ahhoz, hogy az adásvételi szerződés érvényes megkötésére sor kerüljön.
6.2. A Vevő köteles a vételárat, beleértve az áru szállítási költségét is, az áru személyes átvételekor készpénzben vagy bankkártyával, az áru átvételének helyszínén készpénzzel, a Comgate fizetési átjárón keresztül bankkártyával vagy átutalással az Eladó számlájára megfizetni az Eladónak, amelyet a megrendelés elfogadásakor vagy az Eladó weboldalán az áru átvételét megelőző időpontban megjelölt.
6.3. A vételárnak az Eladó számlájára történő átutalással történő megfizetése esetén a teljes vételárnak az Eladó számláján történő jóváírásának időpontját tekintjük a fizetés időpontjának.
6.4. A Vevő köteles az adásvételi szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor kifizetni az Eladónak az elfogadott áru vételárát.
6.5. Az Eladó jogosult megtagadni az Áruk átadását a Vevőnek, ha a Vevő nem fizeti ki az Eladónak a teljes vételárat az Áruk helyszínre történő leszállításáig, és a felek nem állapodtak meg az Áruk vételárának részletekben történő megfizetéséről.
6.6. Az áru beszerelése, elszállítása és a kapcsolódó költségek nem tartoznak a vételárba, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vevőnek nyújtani.
7. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átruházása az árukon
7.1. A vevő csak az áru vételárának teljes kifizetésével szerez tulajdonjogot az árura.
7.2. Abban a pillanatban, amikor a Vevő vagy a Vevő által az Eladótól vagy az áru átadására jogosult képviselőjétől meghatalmazott harmadik személy átveszi az árut, vagy ha ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevő számára, hogy rendelkezzen az áruval, és a Vevő nem veszi át az árut, az áru károsodásának kockázata a Vevőre száll.
8. Panaszkezelési eljárás (jótállás, felelősség a hibákért, panaszok)
8.1. A vevőnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavíttatására, amennyiben az áru hibája kijavítható. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
8.2. A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti az áru kicserélését, vagy ha a hiba csak az áru egy meghatározott részét érinti, annak a résznek a kicserélését, kivéve, ha az eladónak az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest aránytalan költségei merülnek fel.
8.3. Az Eladó a hibás árut mindig kicserélheti hibátlan árura, kivéve, ha ez komoly kellemetlenséget okoz a Vevőnek.
8.4. Ha az árun olyan hiba van, amelyet nem lehet kijavítani, és amely megakadályozza, hogy az árut hibátlan termékként megfelelően használják, a vevőnek joga van az áru kicserélésére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt akkor is, ha a hiba orvosolható, de a vevő a javítást követően a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagyobb száma miatt nem tudja megfelelően használni az árut.
8.5. Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő jogosult az áru árából ésszerű árengedményre.
8.6. Az Eladó tájékoztatta a Vevőt a Polgári Törvénykönyv 622. szakasza szerinti jogairól (jelen ÁSZF 8.1-8.3. pontjai) és a Polgári Törvénykönyv 623. szakasza szerinti jogairól (jelen ÁSZF 8.4-8.5. pontjai) azáltal, hogy jelen ÁSZF-et az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt a megrendelés elküldése előtti időpontban elolvasni azokat.
8.7. A Vevő köteles reklamációt benyújtani az Eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez. Az Eladó a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint felel az áru hibáiért.A garanciális és garancián túli szervizekre vonatkozó információkat a szervizpontokról és a kijelölt személyekről az Eladó a Vevőnek a jótállási jegy hátoldalán, illetve kérésre telefonon vagy e-mailben adja meg.
8.8. A panaszok kezelésére az Eladó érvényes panaszkezelési eljárása, azaz a jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikke vonatkozik. A Vevő kellően megismerte a reklamációs eljárást és tájékoztatást kapott az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a szavatossági javítások elvégzéséről a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 250/2007. sz. törvényének módosításáról szóló törvény 18. szakaszának (1) bekezdésével összhangban. 372/1990 Coll. számú, a szabálysértésekről szóló módosított törvény (a továbbiakban: törvény) az adásvételi szerződés megkötése előtti időpontban azáltal, hogy ezeket a feltételeket az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt elolvasni azokat a megrendelés elküldése előtti időpontban.
8.9. A Vevő által az Eladótól az Eladó e-kereskedelmi weboldalán e-kereskedelmi formában vásárolt árukra a Panaszkezelési eljárás vonatkozik.
8.10. Ha az áru olyan hibával rendelkezik, amelyért a gyártó, a szállító vagy az eladó felelős, jótállás alá tartozik, és az eladótól vásárolták, a vevő jogosult a hibákért való felelősséget az eladóval szemben érvényesíteni.
8.11. Ha az áru hibás, a Vevő jogosult az Eladó telephelyén a törvény 18. § (2) bekezdése szerint reklamációt benyújtani az áru Eladó telephelyére történő szállításával és a Vevőnek a jelen ÁSZF 8.1-8.5. pontjai szerinti jogának gyakorlására vonatkozó szándéknyilatkozatának (a továbbiakban: „Reklamációs nyilatkozat”) az Eladó részére történő átadásával, pl. az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, kitöltött reklamációs űrlap formájában. Az Eladó ajánlja, hogy az árut a reklamációra való elküldéskor biztosítsa. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. A Vevő köteles a reklamációs értesítésben minden szükséges információt a valóságnak megfelelően megadni, különösen az áru hibájának pontos típusát és mértékét; a Vevőnek azt is meg kell jelölnie, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-ából eredő jogai közül melyeket érvényesíti. A Vevőnek joga van arra is, hogy az áru gyártója által a garanciális javítás elvégzésére felhatalmazott személyhez (a továbbiakban: „kijelölt személy”) nyújtsa be a reklamációt. A kijelölt személyek listáját a jótállási jegy tartalmazza, vagy az Eladó a Vevő kérésére megküldi a Vevőnek.
8.12. Az Eladónak szállítható áruval kapcsolatos reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike halmozottan teljesül:
- a vevő által a követelésről szóló értesítés átadása az eladónak
- az igényelt áru átadása a Vevőtől az Eladónak vagy az erre a célra kijelölt személynek
- az igényelt áru hozzáférési kódjainak, jelszavainak stb. átadása az Eladónak, amennyiben ezek az adatok szükségesek az igény megfelelő feldolgozásához
8.13. Ha a reklamáció tárgya olyan áru, amely objektíven nem szállítható az Eladónak, vagy amely rögzített, a Vevő a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek 8.12. a) és c) pontja szerinti feltételek teljesítésén túlmenően köteles minden szükséges segítséget megadni ahhoz, hogy az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél elvégezze a reklamált áru vizsgálatát. Az Eladónak objektíven nem szállítható vagy rögzített árura vonatkozó reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az áru első mondat szerinti vizsgálatát elvégezték. Ha azonban az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél ésszerű határidőn belül, de legkésőbb a reklamációs értesítés Eladónak történő átadásától számított 10 napon belül nem intézkedik a vizsgálatról, annak ellenére, hogy a Vevő a szükséges együttműködést biztosította, a reklamációs eljárás a reklamációs értesítés Eladónak történő átadásának napján kezdődik.
8.14. Az Eladó vagy egy kijelölt személy az Eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy írásban visszaigazolást állít ki a Vevőnek a reklamációról, amelyben az Eladó köteles pontosan meghatározni az áru állítólagos hibáit, és ismételten tájékoztatja a Fogyasztót a 8. pontból eredő jogairól. 1.-8.3. pontjaiból eredő jogaira (a Polgári Törvénykönyv 622. cikke), valamint a 8.4.-8.5. pontjaiból eredő jogaira (a Polgári Törvénykönyv 623. cikke). Ha a reklamáció távközlés útján történik, az Eladó köteles a Vevőnek haladéktalanul átadni a reklamációról szóló visszaigazolást; ha a visszaigazolás azonnali átadására nincs lehetőség, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció igazolásával együtt kell átadni; a reklamációról szóló visszaigazolást nem kell átadni, ha a Vevőnek lehetősége van a reklamáció más módon történő bizonyítására.
8.15. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, és köteles döntéséről az Eladónak haladéktalanul tájékoztatást adni. A Vevő döntése alapján, hogy a Ptk. 622. § és 623. § szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, az Eladó vagy az általa kijelölt személy köteles a reklamáció kezelésének módját a Ptk. 2. § m) pontja alapján haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a reklamációs eljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a kifogásolt áru átvételétől számított 30 napon belül meghatározni. A reklamáció kezelésének meghatározása után az eladó vagy egy kijelölt személy haladéktalanul kezeli a reklamációt; indokolt esetben a reklamáció később is kezelhető. A panasz kezelése azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. Ha a panasz tárgyának az eladó általi átvétele a panasz benyújtásának napjánál későbbi napon történik, a panasz e bekezdés szerinti rendezésére vonatkozó határidők attól a naptól kezdődnek, amikor az eladó a panasz tárgyát átvette; legkésőbb azonban attól az időponttól, amikor az eladó a panasz tárgyának átvételét megakadályozza vagy akadályozza. A reklamáció rendezésére rendelkezésre álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy a terméket új termékre cserélni.
8.16. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül árura vonatkozó igényt jelentett be, az Eladó csak szakértői vélemény, vagy egy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott vélemény, illetve egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: „az áru szakértői értékelése”) alapján utasíthatja el az igényt. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az Eladó nem követelheti a Vevőtől az Áruk szakértői értékelésének költségeinek vagy az Áruk szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeknek a megfizetését.
8.17. Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével reklamációt jelentett be egy termékre vonatkozóan, és az eladó elutasította azt, a reklamációt rendező személy köteles a reklamáció rendezéséről szóló dokumentumban megjelölni, hogy a vevő kinek küldheti el az árut szakmai értékelésre. Ha a vevő az árut a reklamációs dokumentumban megjelölt személynek küldi el szakértői értékelésre, az áru szakértői értékelésének költségei, valamint minden egyéb, ésszerűen felmerülő kapcsolódó költség az Eladót terheli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a vevő a szakértői értékeléssel bizonyítja az eladó felelősségét az áru állítólagos hibájáért, a vevő újra érvényesítheti igényét; a jótállási idő nem jár le a szakértői értékelés ideje alatt. Az eladó köteles az újbóli igényérvényesítés időpontjától számított 14 napon belül megtéríteni a vevőnek az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ésszerűen felmerült valamennyi kapcsolódó költséget. Az újból érvényesített követelés nem utasítható el.
8.18. A vevő nem jogosult felelősséget követelni olyan hibákért, amelyekről az eladót a szerződés megkötésekor értesítették, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett volna.
8.19. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más, hibátlan, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező áruval cserélje ki, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek.
8.20. Az eladó nem felel az áru hibáiért:
- ha olyan nyilvánvaló hibáról van szó, amelyet a Vevő az áru átvételekor a szállítmány megvizsgálásával észlelhetett volna, és amelyet a Vevő nem jelentett be az Eladó képviselőjének a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 5.8. pontja szerint,
- ha a vevő a jótállási idő lejártáig nem gyakorolta az eladónak az áru hibáiért való felelősségével kapcsolatos jogát,
- ha a hiba az áru mechanikai sérülése, amelyet a vevő okozott,
- ha az áru hibáját az okozza, hogy az árut olyan körülmények között használják, amelyek intenzitás, páratartalom, kémiai és mechanikai hatások tekintetében nem felelnek meg az áru természetes környezetének,
- ha az áru hibáját a nem megfelelő kezelés, üzemeltetés vagy az áru gondozásának elhanyagolása okozta,
- ha az áru hibáját a túlzott terhelés vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel vagy az áru szokásos használatának általános elveivel ellentétes használat miatt bekövetkezett sérülés okozza,
- ha az áru hibáját az elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események által okozott kár okozza,
- ha az áru hibáját véletlen károkozás és véletlen romlás okozta,
- ha az áru hibáját szakszerűtlen beavatkozás, vízkár, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy más vis maior okozta,
- ha az áru hibáját az áru illetéktelen személy általi manipulálása okozta.
8.21. Az Eladó köteles a panaszt kezelni és a panasztételi eljárást az alábbi módok valamelyikével lezárni:
- árucsere,
- az áru vételárának visszatérítésével,
- a javított áru átadásával,
- ésszerű árengedményt adva az áruk árából,
- az eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással,
- az állítás indokolt elutasításával.
8.22. Az Eladó köteles a reklamáció megállapításának módjáról és a reklamáció kezeléséről a reklamáció személyes, postai vagy futárszolgálat, illetve kézbesítő útján történő benyújtásától számított 30 napon belül írásbeli dokumentumot kiállítani a Vevő részére. Az Eladó a reklamációs eljárás lezárását követően haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt telefonon vagy e-mailben a reklamáció eredményéről, továbbá az áruval együtt vagy e-mailben átadja a Vevőnek a reklamáció rendezéséről szóló igazolást.
8.23. A jótállási idő az áru leszállításától számított 24 hónap, kivéve, ha különleges esetekben ettől eltérő jótállási idő van meghatározva. A szállított sporttáplálékoknak, ajándékkosárban lévő élelmiszereknek és állateledeleknek a szavatossági idő lejárta előtt legalább 2 hónapnál hosszabb a szavatossági ideje, ennél rövidebb lejárati idő esetén az Eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és a küldeményt csak a Vevő hozzájárulásával küldi el.
8.24. Az áru garanciális javítása esetén a jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a vevő nem használhatta az árut.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
8.26. V prípade odstrániteľnej vady, bude reklamácia vybavená podľa rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
- predávajúci vadný tovar vymení alebo
- predávajúci zabezpečí odstránenie vady
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
- výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
- v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. V prípade neodstrániteľnej vady alebo viac krát opakovanej odstrániteľnej vady, alebo pokiaľ ide o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktorá zamedzujú riadnemu užívaniu tovaru ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona 102/2014.
9.1. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Zákaznícka sekcia (Zmena osobných údajov) alebo písomnou žiadosťou na ahoj@etila.sk.
9.4 Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.5 Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ZnOOÚ, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.
9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
9.8 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené týchto obchodných a reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5. týchto reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
- svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
- účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
- že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
- že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané,
- účel spracúvania osobných údajov,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:
- identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,
- identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 34 ZnOOÚ,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä
- poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe súhlasu kupujúceho podľa ZnOOÚ, oznámi jej aj čas platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,
- informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
- opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR.
9.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:
- spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu osobných údajov uvedených v § 31na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
- poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 31 na účely priameho marketingu.
9.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 31 ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
9.15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
9.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania.
9.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
9.18. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.
9.19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa ZnOOÚ predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma ochranu osobných údajov.
9.20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade ZnOOÚ pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:
- Packeta Slovakia s. r. o., so sídlom Kopčianska 3338/82A 851 01 Bratislava, Slovakia, IČO: 48136999, zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 105158/B
- EXPRESS ONE SLOVAKIA s.r.o., so sídlom Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji 900 28 Slovakia, IČO: 31 342 621, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka č.: 4376/B
- KROS a. s., so sídlom A. Rudnaya 21, 010 01 Žilina, IČO: 31635903, zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sa, vložka číslo 10564/L
- VISS, s.r.o., so sídlom Slovinec 63, 841 07 Bratislava, IČO: 36660248, zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka číslo: 41749/B
- RAZ DVA učto, s.r.o., so sídlom 9. mája 744/14, 083 01 Sabinov, IČO: 53 421 256, zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo: 41263/P
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Pokiaľ dôjde k nemožnosti splniť svoje povinnosti zo strany predávajúceho, vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4. Začiatok plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy je stanovený na deň, v ktorý kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo pokiaľ
- a) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- b) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.6. Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje písomná forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Nie je možné požadovať od kupujúceho žiadne náklady alebo iné platby, ktoré súvisia so zrušením doplnkovej zmluvy, okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
10.9. V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
10.11. Zásielky na dobierku nebudú preberané predávajúcim. Odporúča sa tovar poistiť. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
10.12. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Tovar sa vráti priamo predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí v prípade ak predávajúci súhlasil, že tieto náklady bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:
- hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
- náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovar
Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných podmienok predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.
10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
12. Alternatívne riešenie sporov
12.1. Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.
Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na úhradu nákladov.
UPOZORNENIE:
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli vypracované pre spoločnosť etila s. r. o., IČO: 54 315 701, Priemyselná štvrť 232/13, Sabinov 083 01, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: sro, vložka číslo: 43352/P, spoločnosťou Krši s.r.o., Hviezdoslavova 275/27, Žiar nad Hronom 965 01, IČO: 50 532 464, ktorá si vyhradzuje k tomuto dielu svoje autorské práva. Akékoľvek použitie tohto diela alebo jeho časti (rozmnožovanie, kopírovanie, skenovanie alebo iné šírenie textov, tabuliek a ďalších súčastí tohto diela) mechanickým alebo elektornických spôsobom bez predchádzajúceho písomného povolenia spoločnosti Krši s.r.o. na takéto použitie je prísne zakázané.
Príloha č. 1 - Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku
Príloha č. 2 - Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy